7-1 voor de muggen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy - WaarBenJij.nu 7-1 voor de muggen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy - WaarBenJij.nu

7-1 voor de muggen!

Blijf op de hoogte en volg Amy

17 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Sinds zaterdagavond ben ik nu hier in het warme Suriname. Ik heb al veel hevige regenbuien gezien en gehoord, en eerlijk gezegd vind ik het fijn om bij in slaap te vallen.
We hebben een ruim en leuk appartement met ieder een eigen slaapkamer. Simone heeft een bed waar wel 5 man in kunnen en ik heb een bed met k3 overtrek, de kinderkamer dus ;). Ik hoef nooit bang te zijn alleen wakker te worden met die meiden om me heen, maar ook kan ik rekenen op mijn trouwe muggen. Ik ben al 7 keer gestoken en heb er pas 1 kunnen doodslaan. Ze lijken hier sneller als in Nederland.

Gisteren hebben we boodschappen gedaan met de fiets van onze buurvrouw, zij is een Nederlandse vrouw van in de 60 die hier vrijwilligerswerk doet. Ze kan goed praten en weet ons veel te vertellen over Paramaribo, zo heeft zij ons ook de weg gewezen naar de dichtsbijzijnde Chinese supermarktjes. Onderweg naar de supermarkt maken de mannen allemaal geluidjes om je aandacht te trekken. Als ik dat nog 5 maanden moet aanhoren ga ik het misschien nog wel missen in Nederland, voor nu vind ik' t alleen maar erg irritant. Aan de huizen onderweg zie je dat er hier veel verschil is in rijkdom. De één heeft een hutje en de ander een groot huis waar zelfs wij jaloers op kunnen worden.

Vandaag zijn we kennis gaan maken met onze stagebegeleidster en hebben we al een paar kinderen in het voorbijgaan kunnen zien. Ik heb veel zin in morgen, want dan beginnen we echt aan onze eerste dag. Ik ben erg benieuwd naar wat we allemaal te zien krijgen, hoe de kinderen zijn en wat onze taken zullen gaan worden. Ook krijgen we morgen onze fiets zodat we wat meer kunnen gaan ondernemen en naar een supermarkt kunnen waar ze ook Nederlandse vleesproducten verkopen. Vlees zonder poten en vlees dat niet bedoelt is voor een friture, want deze hebben ze hier niet. Jammer van die bitterballen!

Nou ik laat binnenkort weer iets van me horen, dan zal ik misschien wat meer over de cultuur en stage kunnen vertellen

Dikke kus Amy,

(Hebben de zon ontvangen die ik stuurde?)


  • 17 Februari 2014 - 18:53

    Kelly:

    Juuuj numero uno! Meiden in je bed, mannen die fluiten en een muggen orgie bij je....ik weet het niet zo hoor: s Denk dat Ton je maar snel moet komen opzoeken....en ach hij kan toch fijn naar je fluiten als je terug bent haha ok nu even zonder gekkigheid, heel veel plezier morgen en tring maar lekker met die fietsbel! Xxxx mis je

  • 17 Februari 2014 - 18:56

    Mama:

    Nou dat ia dan leuk voor je met K3 dan ben je niet zo alleen . En die muggen leg wat citroen schijfjes op je slaapkamer of strijk er iets van op je armen/gezicht of gebruik gewoon de Deet . Wel fijn dat jullie een fiets krijgen . Hoe ver weg ligt het tehuis van Paramaribo .Ben blij dat het je zo goed bevalt en dat ik kan lezen dat je er zin in hebt . Geniet van de zon en plezier met Simone . Hou van je xxxx

  • 18 Februari 2014 - 19:22

    Piek:

    Enneeee jongg!

    Nice nice, klinkt goedd! Buiten die muggen en die fluitende mafkezen. Hoe was jullie eerste dag vandaag? Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Ehh nee geen zon ontvangen! Please try again !

    Boessaaaahh anique

  • 18 Februari 2014 - 22:11

    Amy:

    Hii!
    Haha Kelly, verder is alles goed met me idd, mooie samenvatting van mijn verhaal ;). Mam die muggen zullen uiteindelijk toch wel uitgekeken zijn op me, ben nu gewoon nog nieuw voor ze, haha.
    Mn eerste dag was vooral erg indrukwekkend. Ik wist dat ik iets anders kon verwachten dan thuis, maar het blijft toch moeilijk om te voorspellen. Ik zal binnenkort wel wat meer vertellen hierover. Cliffhanger!!

    En ik hoorde dat op andere plekken dan Geleen of Echt wel de zon geschenen had hoor, zal t wat gerichter naar jou sturen nu! =D liever in Echt of in Geleen?

    Kus

  • 20 Februari 2014 - 17:23

    Sanne:

    Olaaaa,

    Leuk om te lezen! Die muggen zijn altijd mega fijn...
    Verse Nederlandse meiden hebben ze misschien niet zo vaak.;-)

    En je K3 dekbed, haha geweldig! Mag je nog eens legaal onder een kinderdekbed liggen.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Liefs xx

  • 21 Februari 2014 - 22:19

    Mieznda:

    Hey Amy,
    Wat leuk om te lezen allemaal.
    Ben eigenlijk zo benieuwd hoe het eruit ziet ? Maar get. lijkt erop dat je het naar je zin hebt . We houden je in de gaten en ook de groetjes van Mark, Jedi en Bram
    Gr Miranda

  • 22 Februari 2014 - 13:46

    Magda En Har:

    Wat gek, zo zien we je nog en 24 uur later ben je al aan de andere kant van de wereld, zoals ook met Kelly.
    Voor "niet-vliegers" bijna niet voor te stellen.
    Fijn te lezen dat het je al bevalt, op de muggen en de fluiters na.
    Doe je best en geniet van alles wat je tegenkomt.

    Magda en Har.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Voor mijn opleiding Pedagogiek ga ik 5 maanden stage lopen in Paramaribo, Suriname. Aangezien ik geen Facebook heb ( =D), zal ik jullie via waarbenjij een beetje op de hoogte proberen te houden van mijn leventje aan de andere kant van de wereld.

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 8452

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 05 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: